2023-2024 metais Vilniaus Valdorfo Žalioji mokykla dalyvauja „Erasmus+“ bendrojo ugdymo
programoje „Augame per teatrą“. Tai mokinių mainų programa, kurioje dalyvauja aštuntos (Saulės) ir
dešimtos (Miško) klasės mokiniai.
Aštuoniolika aštuntos klasės mokinių ir mokytojos Lolita Kučinskienė, Daiva Survilė ir Karen
Vanhercke 2023 m. spalio 1-6 dienomis šios programos pagrindu svečiavosi Estijoje, Parnu Valdorfo
mokykloje. Dešimtos klasės mokiniai lapkričio 24-30 dienomis keliaus į Ispaniją, Valensiją, „Les
Carolines“ mokyklą.
Pasak anglų kalbos mokytojos Lolitos, aštuntokams viešnagė Parnu Valdorfo mokykloje buvo
puiki proga megzti ryšius, pažinti naujus žmones naujoje aplinkoje. Susidurti su iššūkiais ir juos įveikti.
Ugdyti toleranciją. Ir, žinoma, nuolat kalbėtis angliškai! Vieni pagilino anglų kalbos žinias, kiti įveikė
baimę kalbėti, dar kiti patyrė, kad ir jų bendraamžiai iš kitų mokyklų kartais drovisi vartoti anglų kalbą ir
galėjo juos padrąsinti. Žinoma, šis mainų projektas buvo naudingas ir kitu požiūriu, juk programa
„Augame per teatrą“ skirta mokytis spręsti konfliktus suvaidinant situaciją lyg teatre ir siūlant
sprendimus iš žiūrovo pozicijos. Šis metodas ugdo empatiją, kritinį mąstymą ir toleranciją.
Anglų kalbos mokytoja Karen Parnu mokyklos mokytojams taip pat pristatė vizualinio
mąstymo metodą, pasakojo, kaip jį taikyti mokant užsienio kalbų, kuo jis siejasi su forumo teatro metodu.
Etikos mokytoja Daiva vedė daug socialinių žaidimų.
Laisvu laiku aštuntos klasės mokiniai lankėsi Taline, dalyvavo apžvalginiame ture po Parnu,
lankėsi miesto teatre, daug žaidė ir bendravo. Svečiai iš Lietuvos gyveno Parnu Valdorfo aštuntokų
šeimose, tai buvo ne tik įdomi patirtis, bet ir nemažas iššūkis – daug kas pasiilgo ramių valandų savo
namuose, pažįstamos aplinkos, maisto, įprastos rutinos, buvo nelengva visą laiką bendrauti užsienio
kalba, taikytis prie esamų sąlygų. Tačiau dauguma įvertino šią naują patirtį kaip didelę ir
neįkainuojamą vertybę. Vieni įgijo daugiau pasitikėjimo ir drąsos, kiti suvokė savo ribas, bendravimo ar
bendradarbiavimo įgūdžių svarbą.